Tuesday, September 28, 2010

SAMM bersama mahasiswa dalam kes saman pemula pelajar terhadap UKM di mahkhamah jln duta , KL....

bergambar dgn eli dan ginie sebelum gnie meninggalkan tanahair utk belajar di UK selama setahun..selamat berjuang ginie..!!



rozan AMK batu juga hadir utk memberi sokongan kepada mahasiswa dan SMM...
berjumpa dgn sahabat AMK lembah pantai..

semalam di mahkhamah ramai aktivis2 dan kelompok2 anak muda yg hadir utk memberi sokongan kepada sahabat2 mahasiswa dalam kes mereka terhadap UKM yg ingin membawa mereka dibicarakan di universiti atas akta AUKU yg tdk adil sama sekali terhadap mana2 pelajar mahasiswa. persoalan pelajar tdk dibenarkan berpolitik hanya dalam skop pembangkang sahaja tetapi bila pelajar berpolitik untuk parti UMNO itu dibolehkan malah digalakkan..ini lah yg dipanggil diskriminasi dalam pentadbiran dan penguatkuasaan. kerana itu sekumpulan pelajar2 seperti Hilman Idham, Ismail Aminuddin, Azlin Shafina Adzha, dan Wong King Chai mengambil pendekatan sebegini untuk memberi isyarat jelas kepada kerajaan atau kementerian bahawa hak haruslah diangkat sebagai hak, bukan retorik semata mata. sememangnya ini adalah salah satu langkah bagaimana untuk mmbangkitkan kesedaran kepada mahasiswa seluruh negara agar jangan terpesona dgn janji2 mereka bahawa hak dan kebebasan bersuara ini wujud di muka bumi malaysia ini sdangkan ia sekadar angin lalu sahaja.
SAMM sendiri telah menyatakan dgn tegas bahawa selagi hak2 mahasiswa dan pelajar2 di seluruh negara dinafikan, maka kami tdk teragak agak untuk bersama dgn mereka berganding bahu untuk terus berjuang bagi membangkitkan semangat demokrasi ini agar terus subur dan terus terpelihara sehingga bila2 insyaallah....

SAMM (solidariti anak muda malaysia )
" PERUBAHAN HARUS DIDESAK BUKAN DITUNGGU..!!!"

No comments:

Post a Comment