Tuesday, January 11, 2011

penganiayaan rakyat rembau oleh kerajaan Barisan Nasional, Chegubard SAMM turun padang....!



selepas itu, chegubard mmbawa wartawan ke tapak hospital yg telah dijanjikan oleh KJ ketika bertanding parlimen rembau dan menyatakn dalam majlis gilang gemilang itu bahawa selepas ini rakyat rembau tdk lagi perlu ke tampin atau seremban kerana rembau sdh ada hospital daerah..! malangnya selepas kemenangan KJ, hanya tugu tembok ini sahaja yg menunggu masa utk roboh dan menyembah bumi..!
chegubard selaku ketua penyelaras samm sdg memerhatikan laluan rel berkembar yg sengaja dipesongkan sedikit agar tdk mengenai rumah ibu saudara Khairi Jamaludin selaku ahli parlimen rembau..!
chegubard dan Yb taufik mnyatakan kekesalan yg amat kerna acogankata BN bahawa "rakyat didahulukan" itu adalah retorik semata mata...


antara rakyat2 kampung yg juga hadir utk bersama pimpinan pakatan rakyat dalam isu roboh rumah ini..

nizam samm sdg berdiri dihadapan landasan lama bersebelahan dgn rumah makcik hasnah..
Pak Wan ajk keadilan cabang rembau hadir bersama abg yusuf tapa merangkap ketua cabang keadilan cabang rembau bagi mmberi sokongan kepada makcik hasnah.

makcik hasnah adalah mangsa yg akn dihalau dan rumahnya akn dirobohkan pada bila2 masa sahaja kerana sblum kdtangan chegubard dan YB taufik, pemaju telah mncabut meter elektrik makcik hasnah..
chegubard bersama YB taufik abd ghani, adun paroi bg melihat perkembangan terkini dan melawat mangsa rumah yg akn dirobohkan..
chegubard menuju ke arah rumah mangsa rumah yg akn dirobohkan...


sdra chegubard sdg memerhatikan kawasan binaan landasan berkembar yg sdg dalm proses pembinaan oleh kerajaan pusat....

No comments:

Post a Comment